3080611308 |
Tutoria i dinàmiques de grup |
2018-2019 |
Assessorament. Secundària en general |
|
|
|
22/1/2019 - 9/4/2019 (30 hores) de 15:15h a 17:15h |
|
INS Daniel Blanxart i Pedrals |
|
c. Vall d'Aran, 96-98 (Olesa de Montserrat)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat VII
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2018 - 26/09/2018 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Es pretén fer les tutories més efectives per tal de contribuir en una millora de l'ambient de treball i de relació entre el grup-classe i grup-tutor.
|
| |
Objectius |
1- Millorar l’ambient a l’aula a partir de dinàmiques de cohesió
2-Identificar la dinàmica interna del grup, a partir de l’estudi dels rols, les relacions que s’estableixen entre els components i els problemes que es produeixen.
2-Treballar les habilitats socials com l’escolta activa, l’assertivitat o l’empatia
3-Donar eines al professorat per potenciar la motivació en les activitats, a partir d’estratègies de dinamització i d’intervenció en la dinàmica grupal.
4-Afrontar els conflictes que es produeixen dins d’un grup i plantejar tècniques de resolució.
|
| |
Continguts |
1. Dinàmica i dinamització del grup
El grup: rols tipus. Tipus de lideratge. La comunicación al si del grup. Cooperació i competència al si del grup.
La dinamització de grups: organització i repartiment de tasques. La cooperació i confiança en el grup
2. Comunicació
Tipus de comunicació
Elements i canals de la comunicació
Barreres, interferències i distorsions en la comunicació
Comunicació assertiva, escolta activa i empatia
3.Motivació
Concepte
Factors que afavoreixen la motivació
4. Direcció de grups
Característiques dels grups
Funcionament dels grups
Rols dels components
Dinamització i direcció de grups
5. Conflictes
Tipus
Causes
Resolució de conflictes: negociació, mètodes i procediments.
|
| |
Formador/a |
Irina Gómez i Josep Oiver
|
| |
Avaluació |
S’avaluaran els següents aspectes:
- Fer una temporalització amb les sessions de tutoria que queden de la resta del curs ( de gener a juny), amb planificació de dinàmiques i continguts a treballar amb el grup.-
- Proposar una dinàmica en funció de la necessitat del grup i dur-la a terme analitzant el resultat d’aquesta i desenvolupant propostes de millora.
- Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa i percepció de transferibilitat.
- Aprofitament en termes d’aprenentatge dels continguts de la formació orientats a una futura
implementació a la pràctica docent.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Valoració positiva de totes les tasques planificades en relació amb l’aprofitament.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
|
| |
E-mail |
crp-martorell@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
22/01/2019 |
1515 |
1715 |
Sessió 2 |
dimarts |
29/01/2019 |
- |
- |
Sessió 3 |
dimarts |
05/02/2019 |
- |
- |
Sessió 4 |
dimarts |
12/02/2019 |
- |
- |
Sessió 5 |
dimarts |
19/02/2019 |
- |
- |
Sessió 6 |
dimarts |
26/02/2019 |
- |
- |
Sessió 7 |
dimarts |
05/03/2019 |
- |
- |
Sessió 8 |
dimarts |
12/03/2019 |
- |
- |
Sessió 9 |
dimarts |
02/04/2019 |
- |
- |
Sessió 10 |
dimarts |
09/04/2019 |
1515 |
1715 |
|
| |